En Content Manager ansvarar för innehåll i digitala kanaler. Genom att planera, skapa, uppdatera och publicera innehåll på exempelvis en hemsida. Här kan du läsa mer om vad en Content Manager kan hjälpa dig med.
Vanliga arbetsuppgifter
- Skriva, redigera och publicera innehåll
- Mäta, analysera och optimera innehåll
- Researcha nya innehållsidéer
- Skapa och utföra innehållsstrategi och plan
- Säkerställa tonaliteten
- Följa och analysera webbstatistik
- Publicera innehåll i CMS-verktyg
- Bildredigering och hantering
Liknande roller
Content Manager, content specialist, webbredaktör och webbkommunikatör är alla roller som kan innehålla snarlika arbetsuppgifter. Kärt barn har många namn!
Anlita en Content Manager
Behöver du förstärka eller avlasta ditt digitala team under en tid? Anlita en frilansande Content Manager, Webbredaktör eller Webbkommunikatör för att göra jobbet på distans eller på plats, som finns där när du behöver den.